Nils Petter Molvær
Norský nu-jazzový chameleon reviduje
Kvalitní (a nehitová) filmová hudba dotváří atmosféru filmu, zvyšuje napětí a vtahuje diváka s větším zaujetím do děje. To všechno skladatelé spolupůsobících audiovizuálních složek velmi dobře vědí.
Ovšem může filmová hudba, šitá na míru atmosféře dramatických filmů, existovat samostatně bez důležité vizuální složky?
Norský trumpetista, skladatel a producent Nils Petter Molvær (1960) jde na své nové desce re-vision (2008) s odpovědí ještě dál.
Je sice stále věrný svému osobitému a až kontroverznímu stylu, ve kterém propojuje jazz, elektroniku, ambient, break beats s prvky rocku a world music, ovšem tentokrát deska sestává z výběru svých hudebních produkcí ze třech zcela rozdílných filmů: film EDY (2005) režiséra Stéphana Guérin-Tilliého, Frozen Heart (1999) Stiga Andersena a Hoppet (2007) Pettera Naesse. Na celkem dvanácti skladbách překonává pejorativní nádech filmové hudby, tříští původní významovost v kontextu filmového děje a abstrahuje samostatnost atmosféry skladeb.
pokračování recenze na ejazz.cz
Veronika Vlachová