Nils Petter Molvær

Norský nu-jazzový chameleon reviduje

Kvalitní (a nehitová) filmová hudba dotváří atmosféru filmu, zvyšuje napětí a vtahuje diváka s větším zaujetím do děje. To všechno skladatelé spolupůsobících audiovizuálních složek velmi dobře vědí.

Ovšem může filmová hudba, šitá na míru atmosféře dramatických filmů, existovat samostatně bez důležité vizuální složky?

nils_petter_molvaer.jpgNorský trumpetista, skladatel a producent Nils Petter Molvær (1960) jde na své nové desce re-vision (2008) s odpovědí ještě dál.

Je sice stále věrný svému osobitému a až kontroverznímu stylu, ve kterém propojuje jazz, elektroniku, ambient, break beats s prvky rocku a world music, ovšem tentokrát deska sestává z výběru svých hudebních produkcí ze třech zcela rozdílných filmů: film EDY (2005) režiséra Stéphana Guérin-Tilliého, Frozen Heart (1999) Stiga Andersena a Hoppet (2007) Pettera Naesse. Na celkem dvanácti skladbách překonává pejorativní nádech filmové hudby, tříští původní významovost v kontextu filmového děje a abstrahuje samostatnost atmosféry skladeb.

pokračování recenze na ejazz.cz

Veronika Vlachová